Sprzedaż samochodów – jak uatrakcyjnić ofertę?

Sprzedaż auta szczególnie używanego nie jest łatwym zadaniem, choć każdy kto do niego przystępuje do chce, aby transakcja przebiegła szybko i bezproblemowo. Niestety, niekiedy jest wręcz przeciwnie. Na swojej drodze napotykamy, a to niezadowolonych klientów, a to zbyt wygórowane oczekiwania. Niemniej do sprzedaży auta możemy się dobrze przygotować, co może znacząco wpłynąć na pomyślność transakcji i co najważniejsze — zapewnić korzystne warunki umowy dla obu ze stron.  Jakie kroki należy przedsięwziąć, aby uatrakcyjnić naszą ofertę sprzedaży samochodu? O tym przeczytasz w naszym dzisiejszym poradniku, do którego przeczytanie serdecznie Cię zapraszamy.  

Stan techniczny samochodu do sprzedaży —  czy ma znaczenie?

Oczywiście, że tak. Coraz więcej osób decydując się na zakup samochodu, oczekuje, że w danej cenie otrzyma pojazd, umożliwiający bezpieczną i komfortową podróż. Dlatego pierwsze kroki mające na celu sprzedaż samochodu osobowego rozpoczynają się od dokładnej oceny jego stanu technicznego. W tym celu można wykonać przegląd techniczny, który pozwoli ocenić ogólny stan pojazdu, w tym stan ogumienia, klocków hamulcowych, i to czy w ogóle taki pojazd jest bezpieczny w użytkowaniu. 

Choć nie zawsze przyszli nabywcy zwracają dużą uwagę na stan techniczny samochodu (niektórzy celowo, kupują auta z usterkami po niższej cenie), to jednak takie sytuacje zdarzają się bardzo rzadko. Zdecydowanie częściej nabywcy szukają aut w dobrym stanie, dlatego warto zadbać o ten aspekt już na etapie planowania sprzedaży samochodu

Pielęgnacja samochodu przed sprzedażą to podstawa!

Chcąc uatrakcyjnić naszą ofertę dotyczącą sprzedaży używanego  samochodu powinniśmy w pierwszej kolejności zadbać o jego nienaganny wygląd. Perfekcyjnie czyste auto (nie tylko z zewnątrz, ale również wewnątrz) z pewnością przykuje uwagę potencjalnych klientów. 

Dokładne umycie auta, to pierwszy z kroków, który powinniśmy podjąć, ale nie jedyny. Staranne oczyszczenie karoserii z zanieczyszczeń pozwoli ustalić stan powłoki lakierniczej i zaplanować ewentualne dodatkowe czynności. Jeśli na aucie nie ma znaczących rys, czy innych uszkodzeń, wówczas specjalistyczny środek z aktywną pianą i substancją zabezpieczającą w zupełności wystarczy.  

Treść ogłoszenia i zdjęcia samochodu do sprzedaży — to również ma znaczenie

Wystawiając samochód na sprzedaż poprzez znane platformy sprzedażowe, musisz pamiętać o przygotowaniu odpowiedniego opisu. Po pierwsze musi być on w pełni rzetelny i zawierać wszystkie najważniejsze informacje, takie jak: 

  • Rodzaj i marka pojazdu
  • Rok produkcji
  • Przebieg
  • Kolor, itp. 

Ważne jest także podanie danych kontaktowych, za których pomocą potencjalny klient będzie mógł umówić się z nami na oglądanie samochodu.

Jak zrobić zdjęcia samochodu na sprzedaż?

Odpowiednie zobrazowanie pojazdu jest również bardzo ważne, dlatego wiele osób przed wystawieniem takiej oferty zastanawia się, jak zrobić zdjęcia samochodu na sprzedaż, aby ten przykuwał uwagę i wypadł korzystnie na tle innych ofert. 

Tutaj ogromną rolę odgrywać będzie odpowiedni czas i światło, w którym wykonany nasze fotografie. Najlepsza jest tzw. “złota godzina”, czyli godzinę po wschodzie słońca, lub godzinę po jego zachodzie. Warto również zadbać o odpowiednie tło. A jakie elementy pojazdu należy sfotografować i publikować? Oto kilka przykładów: 

Ogólne:

  • Przód
  • Tył
  • Oba boki
  • Przednie rogi
  • Tylne rogi
  • Deska rozdzielcza

Szczegółowe:

  • Zbliżenie na bieżnik opon
  • Zbliżenie na felgi
  • Przednie fotele oraz boczki foteli
  • Tylne fotele
  • Radio / nawigacja / panel klimatyzacji
  • Kierownica i przyciski na niej
  • Boczki drzwi
  • Gałka i mieszek zmiany biegów
  • Zegary z widocznym przebiegiem
  • Silnik
  • Lampy: przód i tył
  • Bagażnik
  • Dodatkowe zalety auta, np. szklany dach, nowe dywaniki, komplet kluczyków, książka serwisowa, plakietka po serwisie, itp.