Jak poznać uszkodzoną uszczelkę pod głowicą?

Uszczelka pod głowicą jest elementem uszczelniającym połączenie bloku silnika i głowicy zaworowej. Uszczelka jest poddawana ciągłej eksploatacji w ekstremalnych warunkach, przez co może się kiedyś zużyć. Producenci samochodów uznają, że uszczelka pod głowicą powinna starczyć na cały okres eksploatacji samochodu, jednak czasami zdarzają się awarie. Co się stanie, gdy uszczelka pod głowicą się wypali? Jakie […]

Czytaj dalej

Duże zużycie paliwa – jak je ograniczyć?

Tankowanie do pełna w dzisiejszych czasach jest dla wielu kierowców problematyczne ze względu na koszt litra paliwa. Wielu właścicieli samochodów decyduje się na tankowanie tańszego paliwa, lub zaczynają stosować się do zaleceń ekojazdy. Jako że spalanie paliwa nie jest uzależnione tylko od naszego stylu jazdy, postaramy się zwrócić Państwa uwagę na rzeczy i czynności które […]

Czytaj dalej

Czym jest przegrzanie silnika?

Przegrzewający się silnik to przede wszystkim objaw innej awarii. Niestety, objaw ten jest niezmiernie niebezpieczny dla naszego samochodu, ponieważ przegrzewający się silnik może się zatrzeć, skutkując śmiercią jednostki napędowej. Przegrzewanie silnika jest niebezpieczne ze względu na właściwości fizyczne stopów metali z których silnik jest wykonany. Zwiększanie temperatury prowadzi do rozszerzania się elementów w silniku, co […]

Czytaj dalej

Jak wygląda przegląd auta z instalacją LPG?

Bezpieczeństwo na drodze jest podstawą. W celu zachowania bezpieczeństwa opracowano zestaw praw i obowiązków dla kierowców, znanych jako kodeks drogowy. Wśród tych obowiązków jest między innymi obowiązek regularnego, corocznego sprawdzania stanu technicznego pojazdu. Przegląd pojazdów wyposażonych w instalację LPG jest szczególnie ważny, ze względu na wybuchowe właściwości gazu. Jak wygląda przegląd auta z instalacją gazową […]

Czytaj dalej

Jaki dyferencjał jest najlepszy? Haldex czy Torsen?

Dyferencjał jest urządzeniem, które ma za zadanie przenieść energię z silnika na koła. Energia jest przenoszona na koła, które mają odpowiedni poziom przyczepności. Centralny dyferencjał natomiast odpowiada za transfer energii z silnika na obie osie napędowe. Centralne mechanizmy różnicowe występują w autach z napędem na cztery koła. Obecnie istnieją dwa najbardziej popularne rodzaje mechanizmów różnicowych, […]

Czytaj dalej

Czy warto upominać się o ubezpieczenie po kradzieży katalizatora?

Wprowadzenie katalizatorów w latach 80. było swego rodzaju rewolucją w motoryzacji. Po raz pierwszy pochylono się nad szkodliwymi substancjami, które są wytwarzane podczas procesu spalania. Katalizatory miały na celu wyłapywać szkodliwe związki azotu oraz cząstki stałe, które obecne były w gazach wydechowych. Dzięki ich obecności, samochody są w stanie spełniać normy Euro dotyczące poziomu szkodliwości […]

Czytaj dalej

Wentylacja samochodu śmierdzi wilgocią – co to oznacza

Wiosna jest momentem, gdy wielu kierowców przypomina sobie o klimatyzacji. Może się okazać, że po zimie w naszym układzie wentylacyjnym zalęgły się drobnoustroje. Brzydkie, nieprzyjemne zapachy dobiegające z wentylacji są znakiem, że należy udać się na serwis klimatyzacji. Profesjonalny serwis klimatyzacji to wymiana filtra kabinowe a także odgrzybianie i dezynfekcja kanałów wentylacyjnych. Sprawdź, co oznacza […]

Czytaj dalej

Jak często należy wymieniać filtry w aucie

Każdy kierowca powinien pamiętać o regularnym serwisie olejowym swojego samochodu. Oprócz wymiany oleju, należy także wymienić filtry. Jakie filtry występują w pojazdach samochodowych, a także kiedy należy je wymieniać?  Filtr paliwa Pierwszym filtrem, o jakim opowiemy jest filtr paliwa. Filtr ten jest niezwykle istotny zwłaszcza w silnikach diesla. Filtr ten ma za zadanie oczyścić paliwo […]

Czytaj dalej

Zmiana koloru auta – lakier czy folia

Sposobów na zmianę koloru pojazdu jest kilka. Najstarszym i najbardziej dopracowanym sposobem jest lakierowanie pojazdu na inny kolor. Rozwiązanie tego typu cechuje się wysoką trwałością, o ile jest wykonane profesjonalnie. Część kierowców decyduje się na oklejenie pojazdu folią. To rozwiązanie pozwala na bezinwazyjną zmianę koloru i ewentualny powrót do koloru fabrycznego. Oprócz folii jest jeszcze […]

Czytaj dalej

Awaria elektryki – czy to zawsze jest duży koszt

Awaria elektryki posiada wiele różnych objawów, przy czym ich wystąpienie oznacza problem. Awarii tego typu nie da się przewidzieć, co jest w nich bardzo frustrujące. Zawsze gdy potrzebujemy gdzieś jechać, może nastąpić przepięcie na płytkach PCB komputera silnika, zwarcie w instalacji czujników lub brak prądu w systemie. Na wiele z tych awarii nie mamy żadnego […]

Czytaj dalej

Czy naprawa diesli jest trudna dla mechanika?

Wbrew pozorom, mechanicy nie chcą naprawiać nowoczesnych diesli. Dlaczego wbrew pozorom? Cóż, mechanik utrzymuje się z tego, że naprawia i konserwuje pojazdy samochodowe. Dlaczego więc część warsztatów nie chce serwisować nowoczesnych silników diesla? Z czego wynika ta niechęć?  Stary dobry diesel Pierwsze jednostki diesla montowane w samochodach osobowych były jednostkami niezawodnymi. To, plus niskie spalanie […]

Czytaj dalej

Brak katalizatora a przegląd stanu technicznego

Reaktor katalityczny jest elementem układu wydechowego, którego celem nadrzędnym jest eliminowanie związków azotu ze spalin, pozbywanie się czadu poprzez utlenienie tlenku węgla do dwutlenku węgla, oraz utlenianie węglowodorów do postaci wody i CO2. Katalizatory są niezbędnymi elementami układów wydechowych i powinny być montowane w każdym aucie wyprodukowanym po 1997 roku. Dlaczego ludzie wycinają katalizatory? Jaki […]

Czytaj dalej