Czy warto regenerować wtryski Common Rail?

Posiadasz auto z silnikiem diesla? Silnik pracuje fatalnie, kopci i szarpie? Dodatkowo odczuwalny jest spadek mocy i ogromny pobór paliwa? W takim wypadku diagnoza jest zazwyczaj bezlitosna: trzeba wymienić wtryski. Tylko czy napewno? Na rynku jest wiele firm, które oferują usługę regeneracji wtryskiwaczy, zarówno tych do systemu Common Rail, jak i klasycznego wtrysku pośredniego. Czy […]

Czytaj dalej

Pełna regeneracja głowicy – jak przebiega? cz.2 

Regeneracja głowicy jest czynnością składającą się z wielu etapów. W poprzednim wpisie opowiedzieliśmy jak zdiagnozować uszkodzenia głowicy, oraz poruszyliśmy temat rozbiórki głowicy. W tym wpisie będziemy kontynuować temat naprawy, a także odpowiemy na pytanie ile kosztuje regeneracja głowicy. Zapraszamy! Rozbiórka głowicy – ciąg dalszy Następnym krokiem jest przeniesienie głowicy na prasę, gdzie mechanik będzie mógł […]

Czytaj dalej

Pełna regeneracja głowicy – jak przebiega?

Regeneracja głowicy samochodowej jest jedną z najbardziej popularnych czynności jakie należy wykonać podczas remontu silnika. Głowica jest elementem, który zamyka cylindry od góry, tworząc komorę spalania – w niektórych przypadkach komora spalania jest w denkach tłoków. Głowica odpowiada także za dostarczanie powietrza i odbiór spalin. Element ten pracuje w bardzo ciężkich warunkach, stąd też pojawiają […]

Czytaj dalej

Planowanie głowicy – kiedy należy wykonać?

Planowanie głowicy – dla wielu osób jest to termin zupełnie obcy. Brzmi poważnie, i w zasadzie takie jest. Czynność ta jest niezbędna, podczas wymiany uszczelki pod głowicą. Wymaga ona bardzo wysokiej dokładności i precyzji od osoby obrabiającej głowicę. Dlaczego planowanie głowicy jest tak ważne oraz jakie przynosi korzyści? Dowiesz się tego tutaj! Czym jest planowanie […]

Czytaj dalej

Jak przygotować samochód na wiosnę

Coraz dłuższe i coraz cieplejsze dni zwiastują nieuchronnie koniec zimy. W końcu będziemy mogli pożegnać niskie temperatury i śnieg. Dla naszych aut, okres zimowy jest bardzo ciężki. Śnieg, sól, błoto i wilgoć działają destrukcyjnie na nasze pojazdy. Gdy zima się kończy, warto zabrać auto na kurację odmładzającą, która zmyje z niego pozostałości zimy. Wiosną warto […]

Czytaj dalej

Jakie cechy powinno posiadać auto miejskie?

Jaki powinien być miejski samochód?.Bez wątpienia dobry, miejski samochód obecnych czasów powinien być niewielkich rozmiarów, tak aby z łatwością mógł się odnaleźć w wąskich, miejskich uliczkach, gdzie każde miejsce parkingowe jest na wagę złota. Do tego powinien być ekonomiczny, bezpieczny i niezawodny. Niestety od lat segment samochodów A stale się kurczy. Kierowcy zmienili swoje upodobania […]

Czytaj dalej

Skrzynia biegów – manualna czy automat?

Wybór skrzyni biegów od lat stanowi jeden z największych dylematów, jaki stoi przed kierowcą kupującym nowe auto. Rozmowy na ten temat zawsze wyglądają podobnie. Kierowcy jeżdżący samochodem z manualną skrzynią biegów uważają, że jest to najlepsza opcja. Ci, co jeżdżą autem, z automatyczną skrzynią biegów mówią, że już nigdy nie wrócą do manualne. Kto ma […]

Czytaj dalej

Pompy w samochodzie – rodzaje i charakterystyka

W obecnych czasach do sprawnego działania nowoczesnego samochodu nie wystarczy tylko i wyłącznie paliwo. Skomplikowana konstrukcja, jaką jest obecnie silnik nowoczesnego samochodu, wymaga wielu układów pomocniczych zapewniających między innymi odpowiednie ciśnienie oleju paliwa oraz podciśnienia w różnych częściach układu. Najczęściej za ich właściwą pracę odpowiadają różnego rodzaju pompy, a jest ich naprawdę wiele. Pompa wody […]

Czytaj dalej

Najczęstsze usterki w silnikach diesla

Pomimo tego, że światowi specjaliści oraz coraz częściej sami producenci zwiastują szybko koniec ery silników wysokoprężnych, wśród kierowców cieszą się one nadal dużą popularnością. Wysoki moment obrotowy, niskie zużycie paliwa oraz elastyczność, to główne zalety silników diesla. Jednak sporym problemem są drogie w naprawie awarie. Naprawa silników diesla Bardzo wysoki stopień skomplikowania nowoczesnych silników wysokoprężnych, […]

Czytaj dalej

Budowa i działanie turbosprężarki samochodowej

Turbosprężarka jest to maszyna wirnikowa, która składa się z turbiny i  sprężarki osadzonych na jednym wale. Jej głównym zadaniem jest doładowywanie pracy silnika. Turbo zasilane jest spalinami. Większa ilość wprowadzonego z silnika powietrza powoduje wzrost jego mocy. Jak zbudowana jest turbosprężarka? Turbosprężarka zwana maszyną wirnikową składa się z dwóch podstawowych elementów: turbiny i sprężarki. Turbina […]

Czytaj dalej

Czy nadchodzi koniec ery diesla?

Ogromna, czarna chmura wydobywająca się z auta ze starym silnikiem wysokoprężnym, to widok, o który nietrudno, szczególnie gdy poruszamy się wysłużonym autem tego typu. Według najnowszych testów, przeprowadzonych przez organizację ADAC również nowe samochody z silnikami diesla mogą przekraczać dopuszczalne normy emisji spalin, niekiedy nawet o 900 procent. Nie powinien więc dziwić fakt, że coraz […]

Czytaj dalej

Awaria koła dwumasowego – jak ją poznać?

Koła dwumasowe występują w coraz większej ilości samochodów. Obecnie produkowane pojazdy muszą spełniać szereg norm ekologicznych, co wymusza na producentach wymyślanie metod na zmniejszenie spalania. Obecne koła dwumasowe obecne w samochodach mają początek w samochodach z silnikiem diesla. Dwumasa miała za zadanie złagodzić pracę silnika wysokoprężnego. Niestety, elementy te są bardzo wrażliwe na niepoprawną eksploatację, […]

Czytaj dalej